Menopauza

M E N O P A U Z A
S  S E B O U  N E S E   I  J I N É  P Ř Í Z N A K Y,  N E Ž  J EN NÁVALY HORKA ČI PŘÍBÁRNÍ NA VÁZE.
NETRÁPÍ I VÁS?

Klimakterium

Klimakterium. Menopauza. Přechod. Tato slova dokážou vyděsit snad každou z nás, která už překročila čtyřicátý rok života. A nejde jen o myšlenky na stáří, jenž se nám honí hlavou… Mezi nejčastější diskutované příznaky patří především návaly horka, nadměrné pocení, nespavost či roztržitost a výkyvy nálad. Existují ale také projevy, o kterých se příliš nemluví. Avšak ani s inkontinencí, suchostí sliznice a bolestivým sexem se nemusíme smířit.

BUĎME RÁDY ZA HORMONY

V každém období naší historie ženy bojovaly s nepříjemnými projevy menopauzy. V 17. století nedokázali lékaři přiřadit symptomy k žádné nemoci, tudíž se pokládaly ženy za smrtelně nemocné. Ulevit jim mohlo jen přikládání pijavic ke genitáliím. Strašné… V následujících letech bylo klimakterium srovnáváno s hysterií či nymfomanií a ženy se přirovnávaly k mužům pro jejich drsnější hlas či výskyt knírku. Kromě léčby různými lektvary, elektrošoky či ledovými koupelemi se často přistupovalo i k obřízce.

Naštěstí v současné době přející výzkumům je možné zjistit přesnou příčinu menopauzy. Kolem 45. roku dochází v ženském těle ke snížení hladiny hormonů, především estrogenu. Začíná klesat plodnost a menstruační cyklus je čím dál víc nepravidelný, až nakonec vymizí. Protože je estrogen jakýmsi ochranitelem ženského těla, začíná také narůstat výskyt různých druhů rakoviny a klesá funkce imunitního systému.

Psst… O TOM SE NEMLUVÍ!!!

S estrogenem a poklesem jeho produkce je spojena celá řada příznaků… Mezi nejčastější (a také nejvíce diskutované) symptomy menopauzy patří výkyvy nálad, nespavost, návaly horka nebo přibírání na váze. Díky tomu je velice ovlivněna psychika ženy. Je podrážděná, roztržitá, plačtivá, ztrácí sebevědomí a trpí depresemi.

Některým z těchto problémů lze ale snadno předejít.

GS MERILIN

Řešením může být doplněk stravy  G S  M e r i l i n  H  A R M O N Y,  který obsahuje klinicky ověřenou účinnou kombinaci extraktů ploštičníku hroznatého a třezalky tečkované, bylin, jež pozitivně ovlivňují fyziologické jevy provázející menopauzu.

Existují ovšem příznaky související s memopauzou, které si většina žen nechá pro sebe. Inkontinence nebo suchost vaginální sliznice, která je doprovázena svěděním v oblasti genitálií a často i nepohodlným až bolestivým sexem. To vše je způsobeno ztenčením a smrštěním tkání a celkově sníženou hladinou hormonů.

PŘÍTEL VŠECH ŽEN – ESTROGEN

Přestože postupu času nezabráníme žádným způsobem, můžeme symptomy menopauzy zmírnit. Řešení jsou dvě. Prvním z nich je hormonální léčba. Ta má spoustu nežádoucích vedlejších účinků a je také finančně náročná. Druhou variantou může být léčba přírodní. Nejčastějším a nejjednodušším způsobem, jak s ní začít je správná strava a životospráva. Pestrý jídelníček plný zeleniny, ovoce a luštěnin zajistí potřebnou výživu pro tělo a dostatečný pohyb podpoří naši psychiku, zmírní přibírání hmotnosti a řídnutí kostí. Největším přítelem ženy v přechodu je fytoestrogen. Tato látka rostlinného původu připomíná svými vlastnostmi ženský pohlavní hormon estrogen. Pokud má tělo dostatečný počet receptorů, dokáže je obsadit, a tím stimulovat jeho účinek, a tak ho částečně nahradit. Působení fytoestrogenu je sice slabší než u ženského hormonu, avšak dokáže snížit výskyt nepříjemných příznaků menopauzy.

Výhodou fytoestrogenu je, že ho mohou užívat i ženy se zvýšeným rizikem trombózy. Přirozeným zdrojem fytoestrogenu jsou fazole, čočka, sója, cizrna a jetel, a dokonce i víno či pivo. Najdeme ho také v ořeších v lněném a sezamovém semínku. Menší, ale stále nezanedbatelné množství, je v rýži, česneku a brokolici.

V přírodě lze najít zdroje podobných rostlinných hormonů i v živočišné říši. Účinné látky totiž obsahují i mateří kašičku a pyl. Ovšem jednou z nejlépe vyzkoušených alternativ k extrogenu je extrakt z ploštičníku hroznatého, rostliny pocházející z východního pobřeží, která se vyskytuje především v Kanadě a na území USA při Atlantském oceánu. Její kořen obsahuje glykosidy a terpeny, které svými účinky dokáží zastoupit estrogen.

Ploštičník hroznatý je proto využíván při gynekologických obtížích v období menopauzy, kdy dokáže ženám výrazně ulevit od jejich nepříjemných potíží. Přemýšlíte, jak výtažek z ploštičníku hroznatého jíst?

Řešení nabízí doplněk stravy  GS  M e r i l i n   H A R M O N Y,  který obsahuje unikátní a klinicky ověřenou kombinaci extraktu ploštičníku hroznatého a třezalky tečkované, která navíc přispívá k psychické pohodě ženy.

„I když je léčba klimakterického syndromu přípravky s mateří kašičkou, pylem a fytoestrogeny často zpochybňovaná, její účinnost a bezpečnost je dostatečně prokázaná a je zcela vhodnou a v mnoha případech i dostačující přirozenou alternativou k hormonální léčbě.“, potvrdila účinky těchto látek MUDr. Zoja Čurilová Roháčová, která  ve své gynekologické praxi léčí i pacientky trpící symptomy, které jsou spojené s menopauzou.

POMOC Z RUKOU ODBORNÍKŮ

Suchost sliznice a bolestivý pohlavní styk je problém, o kterém se nemluví, avšak trápí celou řadu žen v postmenopauzálním období. Lokální či celkové užití estrogenů a terapie fytoestrogeny představuje dnes již klasickou metodu léčby menopauzy. Bohužel je ale faktem, že tuto léčbu u některých pacientek nelze použít a u dalších není spojena s dostatečným účinkem. V těchto případech může být jedním z řešení i odborný lékařský zákrok pomocí laseru či aplikace kyseliny hyaluronové.

„Použití laseru má příznivé účinky na vaginální sliznici, podporuje tvorbu kolagenu a správný tok krve v intimních partiích. Díky stimulaci nervových zakončení může dojít ke zlepšení sexuálního prožitku a komfortu,“ říká MUDr. Zoja Čurilová Roháčová, která k minimalizaci těchto nepříjemných projevů menopauzy používá také kyselinu hyaluronovou. Jedná se o látku tělu vlastní, která na sebe dokáže navázat vodu a tím sliznici hloubkově hydratovat a zjemňovat. Zavedený způsob aplikace kyseliny hyaluronové pomocí čípků nemusí být spojený s požadovaným efektem a proto je novinkou posledních let její submukosní aplikace.Tento ambulantní zákrok probíhá v lokálním znecitlivění a pomáhá obnovit elasticitu a poddajnost vaginální stěny. Jeho výhodou je dlouhodobý efekt, který přetrvává řadu měsíců.

GS  M e r i l i n  HARMONY  je přírodní a nehormonální doplněk stravy vysoce účinný v období menopauzy.

GS Merilin Harmony

WWW. M E R I L I N. CZ